Przeglądając wyniki quizów ograniczonych czasowo, można się czasem natknąć na tajemniczy wpis, z którego wynika, że jakiś student rozwiązywał quiz dużo dłużej, niż to było możliwe. Na załączonej ilustracji widoczna jest taka właśnie sytuacja – quiz miał ograniczenie czasowe ustawione na 2 minuty, natomiast student rozwiązywał go ponad 20 minut. Jak to możliwe?
Najpierw dwa słowa wyjaśnienia. Jeśli we właściwościach quizu ustawimy limit czasu, to czas ten biegnie nawet jeśli student wyjdzie z quizu w trakcie rozwiązywania. Przykładowo, jeśli quiz miałby limit ustawiony na 3 minuty, student po 1 minucie z niego wyjdzie, a następnie po kolejnej minucie wejdzie do quizu ponownie, okaże się, że została mu już tylko jedna minuta czasu. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ zapobiega sytuacjom, kiedy student chciałby zajrzeć do quizu, zobaczyć pytania, a następnie wyjść, douczyć się i wejść do quizu ponownie, aby go rozwiązać. Moodle takim sytuacjom zapobiega dzięki temu, że czas quizu biegnie nawet po wyjściu z niego.
Zastanówmy się teraz, co się stanie, jeśli student wyjdzie z takiego 3-minutowego quizu po upływie jednej minuty, a następnie wejdzie do niego ponownie, ale nie po kolejnej minucie, a na przykład po dwudziestu. W takim przypadku natychmiast po wejściu do quizu jest on wysyłany do sprawdzenia, żeby uniemożliwić studentowi dalsze rozwiązywanie zadań (bo przecież czas już upłynął). W takich właśnie przypadkach możemy zaobserwować ten tajemniczy fenomen, że zgodnie z informacją w tabeli wyników quizu student rozwiązywał quiz dłużej niż na to pozwalał limit czasowy.
Dodatkowo, nawet jeśli podczas pierwszego wejścia do quizu student udzielił jakichś poprawnych odpowiedzi (i zapisał je klikając na „Zapisz bez wysyłania rozwiązania”), to i tak otrzyma za ten quiz 0 punktów. Natomiast nauczyciel może udzielone przez studenta odpowiedzi zobaczyć wchodząc w szczegóły podejścia.