Udostępniamy wszystkie wystąpienia naszych wspaniałych Prelegentów XI Polskiego MoodleMoot. Zachęcamy do spędzenia czasu w Ich znakomitym towarzystwie. Filmiki dostępne po rejestracji na stronie https://moodlemoot.pl

Lista nagrań z konferencji:

  • Gdy metodyk wymyśli, deweloper nie rozumie, a ekspert nie umie
    Podsumowanie produkcji kilkudziesięciu kursów e-learningowych dla jednego z kierunków studiów. Marcin Czyżuk (project manager), Anna Grygoruk (metodyk) i Radosław Świątkowski (deweloper) opowiedzieli o dopieszczonej wizji projektu, który zakładał produkcję ponad 50 (słownie: pięćdziesieciu) kursów asynchronicznych w rok oraz o tym, jak szybko i efektywnie każda zrealizowana godzina w projekcie sprowadzała ich na ziemię.
  • MoodleCloud na Festiwalu Światła
    Anna Grabowska opowiedziała o tym, czy warto korzystać z usługi MoodleCloud oraz zaprosi do Gdańska na kolejny Festiwal Światła.
  • 3P – Program Poszukiwań Planety, czyli kosmiczna (g)Rywalizacja w Moodle
    Uczestnicy hybrydowego kursu programowania sterowników PLC wcielili się w poszukiwaczy nowej planety. Podczas realizowanych misji są nagradzani punktami, artefaktami, odznakami, gwiazdami. Pracują na sukces indywidualnie i zespołowo. Agnieszka Herczak-Ciara i Adam Pawełczak opowiedzieli o modułach/aktywnościach platformy, które wybrali do implementacji grywalizacji oraz o dedykowanych rozszerzeniach wspierających rywalizację indywidualną i zespołową opracowanych specjalnie na potrzeby projektu Fundacji Manus i Politechniki Wrocławskiej.
  • Kompetencje na uczelni wyższej
    Kompetencji miękkich im trzeba, cyfrowych, przekrojowych, twardych…! Temat rozwoju kompetencji na uczelni wyższej powraca do nas jak bumerang. Czy uniwersytet jest odpowiedzialny za rozwijanie kompetencji studentów? Kto miałby to na uniwersytecie robić? Nauczyciele akademiccy? A co z ich kompetencjami? Paula Al-Hmiedat zaprosiła do refleksji nad tematem kompetencji i pokaała, jak do pracy z kompetencjami wykorzystać Moodle.
  • Grafika wektorowa nie tylko dla grafików
    Prowadzenie szkoleń online wymaga opracowania materiałów, które warto wzbogacać grafiką. Jeśli nie jesteśmy profesjonalnymi grafikami lub jeśli nie możemy skorzystać z usług takiej osoby, to pozostaje nam opracowanie ilustracji we własnym zakresie. Wanda Jochemczyk i Katarzyna Olędzka opowiedziały o tym, jak zacząć przygodę z grafiką wektorową i szybko oraz efektownie przygotować rysunki. Mogą one pełnić funkcję informacyjną lub ozdobną.
  • Gdy wszystko w Moodle to za mało…
    … zawsze można go ulepszyć. Grzegorz Kisielewski zaprezentował kilka autorskich wtyczek zaprogramowanych przez zespół WeLearning oraz co nieco technikaliów o samym ich projektowaniu. Dla każdej szkoły, uczelni i organizacji non-profit uczestniczącej w konferencji MoodleMoot 2022 przekazał darmowe licencje na prezentowane wtyczki, które być może usprawnią również Wasze Moodlowe sprawy :-)
  • H5P vs. Scorm
    Artur Kobos i Krzysztof Wojewodzic przedstawili H5P jako alternatywę dla Scorm – omówili zalety i wady standardu oraz zaprezentowali praktyczny przewodnik wdrożenia. Escola wykorzystała H5P do zbudowania kursów na 5 uczelniach, przez akademików. W czasie rocznego projektu przerobiono około 0,5 miliona godzin edukacyjnych kursów. Okazało się, że standard jest relatywnie mało znany, a jest bezpłatny i dużo łatwiejszy w zbudowaniu szkoleń niż SCORM. Artur i Krzysztof pokazali również, jakie H5P ma zalety, ale też gdzie się nie sprawdzi.
  • Jak przygotować pełnowartościowy film edukacyjny w kwadrans
    Piotr Maczuga pokazał, jak przygotować pełnowartościowy film edukacyjny w 15 minut. Podstawa to świetna organizacja, dobre przepisy i kilka sprytnych sztuczek. W 15 minut Piotr pokazał nam, jak tworzyć filmy i nie spędzać nad nimi więcej czasu, niż to konieczne. Podzielił się z nami swoim doświadczeniem i radami, chcąc, jak zwykle, zachęcić do samodzielnego tworzenia.
  • Szkolenia kadry akademickiej
    Lidia Mirowska opowiedziała, z czego chce się szkolić kadra akademicka w zakresie kompetencji cyfrowych i gdzie w tym wszystkim jest Moodle. O doświadczeniach szkoleniowych Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego na przykładzie własnych inicjatyw oraz doświadczeń w realizacji szkoleń Zintegrowanego Program Rozwoju Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
  • Zgrywalizowane nauczanie języka technicznego
    Iwona Mokwa-Tarnowska pokazała, jak zwiększyć zaangażowanie studentów na kursie online języka angielskiego technicznego przy pomocy grywalizacji zbudowanej w oparciu o wykorzystanie funkcjonalności platformy Moodle i własnej inwencji. Budowanie coraz bardziej zaawansowanych kompetencji językowych umożliwia studentom wspinanie się po szczeblach kariery zawodowej w wykreowanym świecie gdzieś daleko w innej galaktyce.
  • Neuronauka a kurs e-learningowy. Co trzeba wiedzieć?
    Wiedza o tym, jak tworzy się pamięć, jak działa układ nagrody, jak powstają nawyki (uczenia się), jaką rolę pełnią przerwy, sen i aktywność fizyczna jest niezbędna zarówno przy projektowaniu kursu, jak i w procesie uczenia się. Joanna Mytnik opowiedziałą o tym, co z wiedzy o działaniu mózgu warto wziąć pod uwagę projektując procesy uczenia się.
  • Narzędzia internetowe
    Emilia Nowacka opowiedziała o narzędziach internetowych oraz motywowaniu studentów przez wykładowców Filologii Obcej.
  • Nieobecność dydaktyka
    Joanna Opoka zastanawiała się, czy można zrekompensować nieobecność dydaktyka w autonomicznych kursach e-learningowych.
  • Jak zrobić zły eLearning?
    Zrobienie dobrego eLearningu nie jest wcale takie proste – wie o tym każdy developer i instructional designer, który w swoim życiu “utaplał” się w niejednym projekcie. Piotr Peszko wziął na warsztat Podłe Wzorce Projektowe i przełożył je na swoje doświadczenia w projektach eLearningowych. Co robić? Czego nie robić i jak się przed tym bronić?
  • Nie tylko kursy i zajęcia on-line
    Małgorzata Skulska przedstawiła kilka zastosowań platformy do edukacji zdalnej poza prowadzeniem kursów i zajęć on-line.
  • O ocenianiu, ocenianiu wzajemnym, samoocenie i Warsztacie w Moodle
    Anna Stanisławska-Mischke i Przemysław Stencel wspólnie rozważali, w jakim celu stosować technikę oceniania wzajemnego studentów (Peer Assessment) podczas zajęć zdalnych, w jaki sposób jej wykorzystanie wpływa na uczenie się ludzi dorosłych, a także czy i w jakim zakresie może nam w tym pomóc moduł Warsztaty, dostępny na platformie Moodle. Powiedzieli również, o czym trzeba pamiętać, jeśli go używamy (od strony metodycznej i technicznej) oraz czy da się z niego „wycisnąć” wszystko, co obiecuje wzajemne ocenianie.
  • Jak budować organizacje uczące się z pomocą Moodle
    Piotr Syguła opowiedział o nietypowych zastosowaniach aktywności Moodle przez użytkowników biznesowych oraz o budowaniu organizacji uczących się na podstawie swoich doświadczeń z wykorzystania Moodle w obszarze biznesu.
  • Zdalne nauczanie bez zadyszki
    Czy dobra rozgrzewka i efektywny trening zawodników oraz zrównoważona dieta i przemyślana suplementacja wystarczą, żeby dobrze kształcić zdalnie na AWueFie? Wielu myślało, że to niemożliwe. A jednak! Bartłomiej Szade i Katarzyna Wilk, silna reprezentacja Centrum Zdalnego Nauczania AWF Katowice, dowiodzili, że pandemiczny e-learning na uczelni sportowej to nie tylko mistrzostwo w klasie okręgowej, ale wielka szansa na mundial.
  • Sztuczna inteligencja
    Andrzej Szandała i Andrzej Gałuszka opowiedzieli o zastosowaniu sztucznej inteligencji w doradztwie zawodowym dla uczniów szkół średnich, studentów i osób wypalonych zawodowo. Na przykładzie wdrożenia platformy e-learning wspomagającej pracę doradcy zawodowego i doradcy rozwoju kariery, opowiedzieli dlaczego warto zastosować sztuczną inteligencję na platformie e-learning.
  • Dostępność cyfrowa
    Marek Vogt-Goliasz opowiedział o dostępności cyfrowej e-learningu. Na przykładzie zrealizowanych projektów opowie, dlaczego warto podjąć ten temat oraz pokaże konkretne rozwiązania techniczne w Articulate Storyline.
  • Bilokacja cyfrowa
    Mirosław Zientarski wytłumaczył czym jest bilokacja cyfrowa oraz kiedy i dlaczego warto z niej korzystać. Wszystko na przykładzie korzystania z popularnego MS Teams, który może wspierać pełniejsze wykorzystanie ekosystemu posiadanych urządzeń oraz dostępnego oprogramowania – na kanwie nie tylko własnych doświadczeń edukacyjnych :)