Po dłuższej przerwie wznawiam ogólnodostępne webinary na temat Moodle :-)

W najbliższy czwartek, 20 kwietnia, zapraszam na webinar „Monitorowanie postępów i dostęp warunkowy w Moodle„.

Jak ułatwić studentom (i sobie też) monitorowanie tego, co już mają wykonane w kursie? Jak ustalić konkretną „ścieżkę”, którą studenci będą podążać w kursie?

Najbliższy webinar poświęcony będzie dwóm mechanizmom platformy Moodle, które pozwalają z jednej strony monitorować postępy w kursie, a z drugiej strony – zarządzać ścieżką, jaką student w kursie podąża.

Pierwszy z tych mechanizmów to oznaczanie wykonania. Pomaga on studentom i nauczycielowi monitorować, co studenci już mają wykonane w kursie, przy czym to nauczyciel decyduje, co to znaczy „wykonane”. Możemy pozwolić studentom na samodzielne oznaczanie elementów kursu jako wykonane lub spowodować, że będą się one tak oznaczały w sposób automatyczny, dopiero po spełnieniu przez studenta określonych warunków.

Drugi mechanizm – dostęp warunkowy – pozwala nauczycielowi zdefiniować warunki, po spełnieniu których student otrzyma dostęp do wybranych elementów kursu. Takimi warunkami może być na przykład data (dzięki czemu kolejne elementy kursu będą się studentom pojawiały stopniowo w trakcie trwania semestru), wykonanie określonej aktywności, uzyskanie wymaganego wyniku w konkretnej aktywności, ale również przynależność do grupy i inne.

Jak zwykle, omawiane podczas webinaru zagadnienia postaramy się potraktować dość kompleksowo, więc mam nadzieję, że również osoby, które z tych mechanizmów już korzystają, dowiedzą się czegoś nowego i znajdą podczas spotkania nowe pomysły na wykorzystanie tych funkcji platformy.

  • Tytuł webinaru: Monitorowanie postępów i dostęp warunkowy w Moodle
  • Początek webinaru: 20 kwietnia 2023 o godzinie 19:00
  • Czas trwania – ok. 1,5 godziny

Żeby wziąć udział w webinarze, trzeba się zalogować na platformie kursy.poznajmoodle.pl, a następnie zapisać się na webinar (a później oczywiście do niego dołączyć w dniu 20 kwietnia ;-))