Zapraszam na cykl trzech webinarów poświęconych różnym możliwościom aktywizującej prezentacji materiałów dydaktycznych w Moodle. Terminy i tematyka webinarów:

  • 15 marca „Chcesz stworzyć dłuższe materiały dla studentów? To może lekcja?”
  • 5 kwietnia „Jeśli nie lekcja, to może H5P?”
  • 26 kwietnia „Jeśli nie lekcja i nie H5P, to co?”

Podczas pierwszego z tych webinarów, 15 marca (początek o godzinie 17:00), dowiemy się, jak można wykorzystać narzędzie lekcja. Pozwala ono prezentować studentom materiał dydaktyczny w  podziale na niewielkie porcje, ekrany, pomiędzy którymi możemy umieszczać pytania sprawdzające. Następnie, zależnie od tego, czy student udzieli poprawnej, czy błędnej odpowiedzi, może mu zostać przedstawiona dalsza część lekcji, albo zostanie przekierowany z powrotem i będzie mógł ponownie zapoznać się z materiałem i przystąpić do odpowiedzi na pytanie ponownie. Lekcja umożliwia też tworzenie „rozgałęzień” treści, dzięki czemu możliwe jest stworzenie materiału, który będzie prezentowany studentom zależnie od dokonywanych przez nich wyborów, co pozwala na przykład stworzyć gry decyzyjne.

Poza powyższymi funkcjami, lekcja ma też inne, mniej znane możliwości, na przykład pozwala przedstawiać pytania w sposób losowy lub stworzyć z puli pytań coś w rodzaju „fiszek” – pytania są przedstawiane studentom w losowej kolejności, przy czym pytania, na które student nie udzieli poprawnej odpowiedzi, wracają do „puli” i będą ponownie przedstawiane, aż do momentu, kiedy student na takie pytanie odpowie poprawnie.

Podczas webinaru zastanowimy się również, w jaki sposób możemy uatrakcyjnić formę samych ekranów z treścią w lekcji.

Początek webinaru 15 marca o godzinie 17:00. Czas trwania – ok. 1,5 godziny. Webinar będzie się odbywał na platformie Zoom.

Żeby wziąć udział w webinarze, trzeba się zalogować na platformie kursy.poznajmoodle.pl, a następnie zapisać się na webinar (a później oczywiście do niego dołączyć 15 marca ;-))
Wkrótce więcej szczegółów na temat kolejnych dwóch webinarów w cyklu.